söndag 19 juni 2011

Fototriss del 141: Skir

Veckans triss, skir, fick hjärnan till tankeaktivitet. Mycket i naturen är ju skirt, men men i ösregn ser det inte riktigt skirt ut :)
Inga skira spetsar finns i husvagnen heller. Nä allt ser så robust ut. Förutom regndropparna förstås. Men jag hade ju plockat fina skira blommor igår till borden, dom får bidra till temat denna veckan + pga regnandet så blev det auktion i Backamo. Kaffekopparna jag suktade efter fick jag endast på bild, dom gick förr 500 kronor. Retar mig fortfarande att jag inte bjöd över, för det var ju billigt för 12 fina, hela koppar från Rörstrand av ovanlig sort.
Smörblomma

Förgätmigej

"Skirfina" koppar som jag kunde bjudit mera på :(

Fler skira bilder

5 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg triss. Synd på kopparna, jag som är porslinmissbrukare förstår om det stör dig.

Madde sa...

Jättefin triss, fint arrangerat med, ha en fortsatt fin vecka!

Anonym sa...

Är det så förgätmigej ser ut!?! Länge sen jag såg en. =o)
Fin triss!

Anonym sa...

Bra trissat!!!

Tack för kommentar hos mig.

http://lisasfoton.wordpress.com/category/fototriss/

Jah Hollis sa...

Fina bilder som passar temat perfekt.