fredag 17 juni 2011

Ledig dag med turistande o shoping i närmiljö med lillkameran

På min lediga dag har jag varit ute på tur med bilen i min ensamhet. Turistade lite på Ängö/Flatö/Malö först. Men regnet det vräkte ner så det fick bli lite stopp o ner med rutan för att inandas havsvindar.
Färjorna till o från ön stämde perfekt. (ps. för större bild, klicka på bilden)
Färjan till Ängö/Flatö
Malö strömmar



Malö strömmar

Färjan från Malö till fastlandet

En sväng in på Pelargonmuseét innan Ellös för avnjuta blomsterhavet och lätta på plånboken. 2 nya pelargoner till min lilla samling+ en massa annat att sätta i krukorna hamnade i kassarna. Pelargonmuseét




Snabbt vidare till Göksäter var det tänkt för att handla en massa nya köksinventarier till husvagnen. Men vägen var blockerad av räddningstjänst o ambulans pga trafikolycka. O fy, det såg inte "trevligt" ut. Efter att ha köat i en halv timme blev vi rådda att vända o ta annan väg. Utan färddator på okända småvägar på Orust lyckades jag till slut hitta fram till affären ändå. Göksäter
Lunch innan affären var ett måste. Räkmacka med kaffe slank ner så glatt.
Kundvagnen blev snabbt full och jag nöjd.


Tog mig hem via Svanesund. ny färja igen. 3 på samma dag, inte illa. Medans jag väntande på färjan kryssade en stor segelbåt i leden o ett tag såg det ut som den skulle kapsejsa i vinden. Puh det slutade bra. Inga fler olyckor idag.

Kvällen avslutas med pizza framför tv med gubben.

2 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Jag fattar inte var en del kommentarer tar vägen! Hela universum måtte vara full av bortkomna dito.
Jo, jag sa just det att jag var på Göksäter i början på veckan, mest för att förströ Gårdshunden som fick följa med eftersom Pittbullen löper.
Trots att jag inte skulle ha något så var halva vagnen full vid kassan. Konstigt!

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Ditt svar har komnmit fram o jag kan erkänna att min vagn innehöll oxå en hel del "bra ha" grejer :)