söndag 14 augusti 2011

Fototriss del 144: Så här ser det ut där jag är (del 12)

Härlig solig dag ute på Lyckorna, Ljungskile. Hade barn och barnbarn, brorsöner och några till på båttur i Albins nya gummibåt + pannbiffsfrossa på muurikkan. 2 kg köttfärs gick åt som smör i solsken :)
Den sista bilden med pannkakorna avnjöts igår till lunch stekta på muurikkan.
Nu njuter vi av en sista veckas semester innan höstens arbete drar igång igen.

En liten extra bonusbild på en lycklig 5-åring i sin nya plastbåt
Se även på fler fototrissare i denna länk

20 kommentarer:

B i r g i t t a sa...

Härliga sommarbilder - riktigt idylliskt och plättarna ser urläckra ut :)

Anonym sa...

Jag saknar bara en sak när det gäller dina fina bilder från västkusten - lukten av sälta och tång!

Anonym sa...

Ser ut att ha vart en fin dag. Njut nu av sista veckan på semestern.
Vi ses. Ingegerd

cat sa...

Jag ser att även ni hade en vacker dag vid havet :)
Härlig triss som plötsligt gjorde mig sugen på pannkakor ;)

Madde sa...

Härliga bilder! Får nästan ångest när jag tänker på att den här årstiden snart är slut :P

www.barnenshjaltar.blogg.se

Anonym sa...

Vilka härliga sommar bilder!
Ser ut som du haft en fantastisk dag.
=o)

Nettan sa...

Härliga soliga bilder. Man blir nästan lite avundsjuk när vi här nere i skåneland har det grått och trist och man bara längtar efter lite värmande sol. Pannkaksbilden är riktigt tjusig.

Cecilia Artista sa...

Jag förstår att ni hade en ljuvlig dag! Lockande bilder!

Jah Hollis sa...

Det ser ut att ha varit en fin dag.

Hans af Ekenstam sa...

Lyckliga du, med en hel veckas semester kvar.
Fin triss

Yvonne L sa...

En sån mysig vattennära triss!

Anette sa...

Nydelige bilder :)

Krister sa...

Aaa Ljungskile. Där har jag min son med fru. Var där midsommar på bröllop och gick en tur längs havet Bl.a till Lyckorna..

Janne sa...

Härliga Ljungskile, min sommaruppväxt för si så där drygt fyrtio år sedan. Fin triss. :)

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Tack för alla trevliga kommentarer och visst har vi det bra på våran fina campplats vid Lyckorna.
Krister: Då kanske det var erat bröllpsfölje vi såg ute på bryggan på midsommaren.

Lena Abrahamsson sa...

Härliga bilder! Blir lite sugen på pannkakor när jag ser din bild.

MargaretaG sa...

Den här miljön kan vi inte klaga på, underbart och första bilden påminner mig om Kemi hamn i Finland.

Intressant med din tornedalska historia och släktforskning är något jag också funderat över. Kan inte heller finska, trots mina tornedalska rötter, men har som tur är en sambo som både talar finska och meänkieli.

SigridfraEnget sa...

En herlig dag der hos deg!

- ma - sa...

Så sommerlig og fint dere fortsatt har det! Fine bilder :)

Pysselfarmor sa...

Härliga bilder och jag tycker att Sverige är fantastisk med sin skiftande natur.....det finns mycket att upptäcka bara i vårt vackra avlånga land.

Vet inte om du känner till det....jag är uppvuxen på gården jag har i Lappland där jag försöker hinna vistas så mycket jag kan (semestrar)....bor sedan 1968 i Stockholm. Men mitt hjärta finns alltid däruppe.....kommer att vistas mera där när jag blir pensionär...

http://pysselfarmorsbilder.blogspot.com/2011/08/sa-har-ser-det-ut-dar-jag-ar-fototriss.html