lördag 1 oktober 2011

En helgdag på jobbet!

Börjar med och säga att jag gillar mitt jobb i allt förutom arbetstiden!
Jag är ingen morgonmänniska, kommer aldrig att bli det heller.
Och så börjar jag kl.06,00 tre dagar på raken :(
När jag väl har fått i mig mina koppar kaffe och hälsat morgonpersonalen välkomna och nattpersonalen godnatt, ja då är dagen och jag igång.
Fick en hyffsat lugn start tack vare personal som ställer upp och hjälper till att lösa problemen för denna morgon.
När klockan är gången tillräckligt så att man kan börja skicka förfrågningar för nästa vecka, så börjar jag smsbomba timmisarna.
Kanske ska berätta att jag ska se till att det finns personal på arbetsplatserna i kommunen under helgen för dom som blir oväntat sjuka. Och resten av veckan oxå.
Tiden går men klockar står stilla.Några larm ramlar in.
Dagpersonalen går hem och ersätts med kvällspersonal, förutom dom som kör hela dagen.
Innan klockan blivit 18,00 har kaffe, lunch o kaffe o ostknäckisar stuvats in. Lite toabesök. Läser tidningen på nätet, planerar lite för våra nya tjejer inför nästa vecka, har lite kontakt med omvärlden via fejan. Fixar med APU-platser, städar och rensar.
Överraskande besök av en förbipasserande kollega på eftermiddagen.
Men vad klockan går långsamt!
Och inte kan man väl skicka förfrågningar efter kl. 17 om dom kan jobba nästa helg, timmisarna?
Jobbar dom inte nu så gör dom väl något annat kul på en lördag.
Ja visst ja, kameran ligger där och lite tidsfördriv innan larm ska överlämnas och bilen far hemåt :)

Sladjana vinst :)


Surte glasbruksburk från Gunsan :)

Våra röda pärmar

jag har en guldram

Tic tac vad det går långsamt
Jag har beställt en lugn dag även på söndag, och det är dags för att förbereda inför september månads löner för timmisar.
Det var ju det där med och räkna!
Trodde jag skulle slippa det när jag slutade skolan.
Nejdå, livet är ett enda räknande :)

Inga kommentarer: