söndag 2 oktober 2011

Fototriss del 151: Rosa (för Rosa Bandet)


 Bidra till insamlingen genom att SMS:a BESEGRA 5718 till 72988. Om du skriver ditt namn efter insamlingens nummer (t ex BESEGRA 5718 Helena Friberg) kommer ditt namn att synas i insamlingen, annars blir din gåva presenterad som anonym. Du kan även klicka dig vidare till insamlingens sida och se andra alternativ att bidra. Om ni vill kan ni använda bannern nedan om ni vill länka hit eller till insamlingen.


Rosa ja, jag har en dotter som är galen i rosa. Allt ska vara rosa.
Hon kommer säkert att bli en sådan där rosa tant :)
Jag gjorde en rosa-test på henne i somras: Hittade dessa gräsliga rosa stövlar med hästar på, som jag ställde lite strategiskt framme i förtältet när hon skulle komma på besök.
Jag slog vad om att hon knappt skulle hinna sig hej, innan hon skulle utbrista i ett: Åhhh
Och jag fick rätt :)
Och stövlarna tillhör henne numera.


Rosen tillägnar jag min bästa och saknade väninna från tidiga tonåren som drabbades av denna hemska sjukdom och lämnade sin familj och mig och sina vänner för 10 år sedan.


Kosterhavet bjöd på en vacker solnedgång  våren 2010

Fler rosa-bloggare

12 kommentarer:

Camilla sa...

Å vilken härlig bild från stranden!

Eva Trillian sa...

Lyckad Triss! Fina bilder!

Marit Johansson sa...

Jättesnygg triss, den sista bilden är väldigt vacker!

Jah Hollis sa...

Ja, det är lite speciellt att man fastnar för sin favoritfärg. Snygga bilder på det rosa temat. Fin himmel hos dig med. :-)

Susanne sa...

Håller med om stövlarna, de är rätt gräsliga... De andra två bilderna är däremot väldigt vackra! :-)

Bitten sa...

Det hoppade riktigt till i bröstet när jag såg din sista bild. Så himla vackert!

ulla laiho sa...

Det var en vacker triss, som lämnar efter sig en hel del att fundera över.

Olga T sa...

Stövlarna är på ett sätt tuffa, men inget för mej. Kosterhavet är däremot något för mej!!

Sandbergs Fotoblogg sa...

Läckra gummistövlar och de andra två bilderna är underbara.
Tack för kommentaren hos mig och ha en bra dag!

Barnens Hjältar sa...

Åh tänkvärda ord och fina bilder. Bra trissat!

ormbunke sa...

Snygg rosa triss. Häftiga stövlar som jag inte heller hade tackat nej till.Ha de gott. Anita

E-B sa...

Jag gillar din fototriss! Vackra (ett kul) foto och fint att läsa dina ord till.