tisdag 1 november 2011

Alla Helgons dag, tid att minnas!

Tid för minnas sina nära och kära, besöka och tända ljus på graven är en fin tradition till Alla Helgons Dag.
2009 var ett år som blev ett mycket ledsamt år för mig och mina närmaste.
Idag i ljust minne bevarat men djupt saknade.
2010 gjorde min särbo och jag en semestertur genom Finland, där jag har mina rötter.
Blev en riktig släktturné från bl.a Helsingfors, St Mikaels stad, Saarijärvi, Haparanda, Övertorneå, Rovaniemi och lilla Pello.


Torne Älv
Telefonerande flugfiskare :)
Kukkolaforsen

Skyddade boys mot mygghelvetet :)

Vy över Pellosjön
Vy från Aavasaksa + Övertorneå



Släktgård efter Torne Älv, som förfallit :(
Släktgravar i Alatorneå

Släktgravar i Alatorneå

2009

Mor och far
Herr och Fru Lantto, som tog hand om oss sista veckan av semestern i Tornedalen.


4 kommentarer:

Unknown sa...

Fina, intressanta och givande bilder!
Hälsningar/SA

4U2 sa...

Fantastiska bilder, så vackert!
Igår var jag på begravning av en vän, passade på att besöka mina föräldrars grav och möttes av ... svårt att förklara men det såg ut som de grävt ner en ny kista eller något... Jag brukar sköta graven (vi betalar även för detta) men inte kunnat i år - förutom ovan var det ogräs över hela den biten som skall vara med blommor! Sånt är ledsamt.
Ha en fin dag.

Unknown sa...

Så flott natur og bilder , den plankebrygga var et stilig motiv,,ikke helt trygg i mine øyne,,
Koslig bilde av mor og far, det var moro og få være med på denne turen.

Jeg ligger på sofan og synes synd på meg selv(sausa tett i nesen og vondt i halsen)og elste sønnen er 23 år i dag så jeg bør bake en kake ,,noe jeg ikke har lyst til hehe,,

Ha en fin Tirsdag , klem Marit.

reneesfotoblogg sa...

Nu grinar jag! Bara så du vet!