söndag 6 november 2011

Fototriss del 156: Så här ser det ut där jag är, del 13

Lördagen har jag tillbringat ihop med barnbarnet med att gå på bl.a loppis.
Båda gjorde vi några bra fynd.
Utanför stod denna man och sålde Faktum. (Fotad med tillåtelse)
Vi kom att prata fotografering och han berättade att han varit mycket i skog och natur.
Han berättade även att när han en gång i tiden arbetat i skogen ovanför Bohus, inte så långt ifrån Surte där jag bor, varit med och hittat jättegryt i samband med skogsröjningar.
Dessa gryt är numera markerade och kända!
Dessutom så berättade han att han var med i nästa veckas Faktum i ett reportage.
Och självklart köpte jag tidningen av honom.
Tredje bilden föreställer min infart till hemmet i Surte norra. (45:an)
Det är knappt så jag hittar hem, ändrad varje dag nästan.
Men 2012 ska det vara färdigt och då glider man lätt ut på vägen och snabbt till jobbet :)


Fler bilder från fototrissare

15 kommentarer:

Anneli - A'la Foto sa...

Han ser verkligen lycklig ut att få vara med på bild! ;O) Den sista bilden gillar jag lite extra...trots kaoset! :O))

Ha en skön söndag!

Linnea sa...

Kul med tidningen! Loppis och bygge. Hemma i Stockholm och Aspudden, där grävs det, sprängs och härjas överallt. Fin triss!
(Vad är alla dess gröna ikoner för nåt) vet inte ens om jag är med. La in trissen 00. Kanske har jag lagt in 8ggr

Jah Hollis sa...

Det var mycket du hann med i din triss. Faktum har blivit de hemlösas tidning även i Skåne nu sedan den tidigare, Aluma, gick under efter inre stridigheter.

cat sa...

Jösses vilken röra ni har däruppe när de bygger om 45:an, men bilden var verkligen häftig :)

Barnens Hjältar sa...

Jag köper Faktum varje gång den kommer men har inte hunnit ännu detta numret. Fin triss!
PS! Vilken loppis är det? Är det i Surtetrakterna?

Sivinden sa...

En allsidig og flott triss! - liker bildet med mannen og bladet spesielt godt.

Eva Trillian sa...

Sista bilden innan jag lade ner bloggtittandet igår var din bild med kaoset av vägar, och det drömde jag om i natt... jag kom aldrig fram! Huga!
Men jag gillar dina bilder! :-)

reneesfotoblogg sa...

Hade någon hissat upp dig i en byggkran när du tog det fotot?

Anonym sa...

Kul att se kaoset lite grand från ovan. Inte konstigt att man funderar på om man kört rätt ibland.

Tina´s PicStory sa...

nice day!

Anita A sa...

Kaos och svårnavigerat men jag gillar bilden av vägbygget. Mindre kul att befinna sig där.

Hero sa...

Bra triss! Kul med loppis! Glad att jag inte kör där, verkar lite rörigt!

Anki sa...

Trevliga bilder från en trevlig dag. Kul med loppis ibland. Oj vilken röra vid vägbygget... men det blir nog bra när det blir klart.
/ Anki

Anonym sa...

Loppis är alltid kul, tycker jag.

jonna d sa...

Fina bilder och bra text. Hjälp... den vägmaskinen ser väldigt förvirrande ut och jag förstår att du har problem att hitta hem.
//jonna d