torsdag 15 mars 2012

Vart tog Inga vägen? Borta

Konstaterar på en tur ut till köket.
Inga har rymt!
Får själv tillverka mig en skinkomelett.
Ja och efter det så är det väl bara och ta hand om disken.
Hyss in i maskinen.
Kameran hänger me...
Där står mina favvokryddor från Krysmyntagården på Gotland.
Lenas pastakrydda mmmmmmmmmmmmm
 Tja visst kan man fota gamla tulpanblad på reklam :) Snyggt skräp
Men det här är ju inte lika kul förstås. Undrar vem som tror att youghurtliket dunstar av sig själv?
Det är väl samma person som släpat hem alla bandybollar genom åren, som jag försökt förinta.
Men ack nej. Har fortfarande minst 2 som dyker upp lite här och där. Ser ni den?
 Och här ett av mina senaste loppisfynd. Svensk keramik 70 kronor. I nyskick :)
 Japp blommorna lever i vardagsrummet och vädret är grått därute. Egentligen skulle jag väl kunna dra täcket över huvet en stund på min lediga dag, eller....
Puh mera gamla tulpaner. Undrar om man blir överraskad med nya till helgen tro? Tja, om man får önska så passar blandade färger bra :)
Nä tusan, nu kommer jag nog inte undan längre.
Har inga fler ursäkter för att komma undan vissa måsten.
Omeletten är slut och likaså dessa tidsfördrivande bilder.
Ha en fortsatt bra dag allihopa

4 kommentarer:

Rantamor sa...

Ja du den där Inga hon gör inte mycket hon när hon är hemma...
igår fick jag ta hand om strykning själv jag med.
Så nog förstår jag att du också får ta hand om disken...

Ha en finfin dag ändå ävenom inte Inga vill som du vill.

mammakero sa...

Hahaha!!! Vilken härlig samling bilder ur vardagen! Vad, har Inga rymt hos dej med? Vår Inga är oxå borta, undrar om de finns på samma ställe?!
Tänk att det alltid finns roligare saker att göra än att hushållsarbeta! Jag spelade lite Sims innan mor min kom...

Anonym sa...

Visst kan man fördröja städstarten med kameran men stöket finns ju kvar. Vi ska ägna oss åt städ idag, kanske skulle unna sig en Rut någon gång. Kul triss.
Ingegerd

Susanna sa...

Ser ut att vara en god omelett