söndag 14 oktober 2012

Fototriss del 193: Så här ser det ut där jag är, del 17

Under helgen har jag tillsammans med min vänner i Fotogruppen Ale vistats i Skåne.
Denna gången var Söderåsens nationalpark och Kullavik vårt mål + allt där emellan.
Trots att helgen var regnig och blöt blev det trevligt.
Som sagt var: Så finns det inget dåligt väder om man har bra kläder. Hm. eller något åt det hållet :)
På hemvägen sprack himlen upp en stund och bjöd på en underbar solnedgång över havet. Ett litet stopp fick det bli vid Galtabäcks hamn, Varberg.
                       Vy över Söderåsens Nationalpark med ravin.
Uppe vid kullens fyr mötte vi denna nyfikna och närgångna Talgoxe. Den klättrade runt på flera av oss och letade efter mat. Den var så närgången att den t.o.m försökte plocka mat ur munnen på en av fotovännerna.
Fler bilder på trissen att skåda

9 kommentarer:

Maria sa...

Vilken härlig och fin triss!
Mittbilden är helt ljuvlig, men min favvis blir den lilla talgoxen.
Ha de gott!

Linnéa sa...

Härligt, dit längtar jag tillbaka. Kan se hur annorlunda o fint det blir så här när det är höst. Älskar bara din talgoxe där på paraplyet, snyggt fångat!

Anonym sa...

Samma men ändå så olika. Fina bilder och lite avis på talgoxebilden.

mammakero sa...

Vilken närgången Talgoxe!
Fantastisk utsikt över ravinen!
En dramatisk himmel över havet!
Vilken underbar triss!

reneesfotoblogg sa...

Herregud va snabba ni är! Jag har inte packat ur kamerorna ur bilen än.
Härliga bilder trots vädrets makter.

Tortor sa...

Snyggt trissat. Den lilla talgoxen var påpassligt fångat. Kanske inte första gången den visar upp sig för folk med kamera. En strategi som kan vara lönsam för båda??
Ha de gott!

Karoleen sa...

Fina höst bilder och fin fina färger. Härlig triss! Den första bilden är favoriten! =)

Lena sa...

Jättefin triss du bjuder på!

Anonym sa...

Stackars talgoxe. De lär vara magra i år. Hos oss finns det jättemånga som tigger mat.