torsdag 8 augusti 2013

Äntligen semester

Så var det äntligen dags för Börjesson att påbörja årets semester.
Efter en lååååååång sommar på jobbet som trots värme och allt vackert har det gått ganska fort.
Den som väntar på något gott........ heter det ju :)
Semestern börjar med lite vila o ro under fredagen, nåja tror vi i alla fall.
Lite shopping av  gottit till sambons "kalas" på lördag.
Då blir det lite extra mycket gos med alla barnbarn innan stora resäventyret drar igång :)
                                 Här är mina senaste tillskott i familjen, Anni och Thelma :)
Mitt hjärtegull Albin har ju blivit både storebror och fyllt hela 7 år i sommar. Dessutom har han kommit på att han fått en syster till, Vanessa :)
                        Ett bonusbarnbarn har jag oxå, Tyra som är storasyster till Thelma.
Nästa vecka ska det fixas och packas. Katterna, Britta och Majsan, ska få svärmor som kattvakt och husvakt under vår semestertripp.
Ja det är förresten inte bara dom som behöver omvårdnad.
Nej mina skötebarn, pelargonerna måste ju oxå ha tillsyn och kärlek :)









                    Har lite annat fint i krukorna oxå som jag jagat med kameran :)



På tal om resa, kommer det resereportage när vi återkommer hem.
Har tjuvkikat lite på ett av resemålen och konstaterat att det kommer inte att göra ont :)
Waikiki Beach
Go fortsättning på sommaren. Jag är åter på bloggen i mitten av september.

5 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Hoppas vi får se några riktigt bra surfingbilder!

Anki sa...

Härliga bilder på dina fina pelargoner... och visst är det en tomentosum... är lite kär i den :)
Tack för länken.
Önskar dig en skön semester!
Ha det gott!

Linnéa sa...

Så söta de är dina små älsklingar! Arma blomvakt, det vara en hel del att vattna.

Hoppas verkligen du får en jättefin semester och en lyckad resa!

Anonym sa...

Fina småttingar och blommorna är inte dumma de heller. Hoppas nu att ni får en riktigt lyckad resa och att medresenärens rygg håller sig lugn. Ses om några veckor. Ingegerd

mammakero sa...

Härliga bilder på barnbarn och vackra pelargoner! Har du fortfarande semester? Jag har min sista dag imorgon och då har jag varit ledig en månad. Kan klart tillstå att jag inte har lust att börja jobba nu...